Sarmal-Dar-Dafineh

سرمال گنج کاربرد آن در دفینه یابی

سرمال گنج چیست ؟ کاربرد آن در دفینه یابی چیست ؟

سرمال گنج

سرمال گنج

به مقدار کم یا کوچک از خود جنس سرمال میگویند. در بسیاری از موارد کاوشگران چیزهای مثل سفال و مفرغ و… را پیدا کرده و فکر میکنند که این چیزها سرمال هستند. به صورت دقیق سرمال بخشی از خود جنس میباشد که برای گمراه کردن حفار و یا بستن طمع حفار که دست از حفاری کشیده و جلوتر نرود کاربرد دارد.علامت خاصی هم ندارند و در همان مسیر بار اصلی وجود دارند. باید توجه داشت که همه بارها سرمال ندارند و فقط تعداد کمی که سنگین هستند یک یا چند سرمال دارند.

باید توجه داشته باشد که در گنج یابی و دفینه یابی با موارد زیادی روبرو میشوید که در صورت عدم آشنایی و اگاهی از هدف اصلی خود گمراه شده و در دست یافتن به هدف ناکام خواهید ماند.یکی از این موارد سرمال است که در کتب مختلف دفینه یابی نیز بر  آن بسیار تاکید شده است.اگر شما مال و یا اشیاء ارزشمند خود را دفن کنید و احتمال دستبرد زدن بر آن نیز وجود داشته باشد ترجیح میدهید که کل آن به غارت برود یا بخش کمی از آن؟

 معماران و صاحب مال های قدیمی نیز برای جلوگیری از به غارت رفتن کل جنس مقداری از آن را در مسیر هدف اصلی قرار میدادند و با این کار فردی که در حال حفاری به سرمال دفینه برخورد میکند فکر میکند که دفینه اصلی را یافته است و از ادامه کار منصرف میشود.این تکنیک در بسیاری از موارد کار ساز بوده و هنوز بسیاری از دفینه ها با اینکه سرمال آنها به غارت رفته اما دفینه اصلی هنوز وجود دارد و تشخیص اینکه چیزی که یافته اید سرمال بوده و یا دفینه اصلی نیاز به تجربه و دانش در این زمینه دارد. اگر از این تجربه برخوردار نیستید میتوانید با کارشناسان ما در تماس باشید.

مشاهده برخی از محصولات ما :

 

جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد انواع ، فلزیاب پالسی ، فلزیاب آنتن راداری ، یون یاب ، سنسور GPR و انواع شاقول با کارشناسان ما در تماس باشید

جهت مشاوره در مورد سرمال گنج با نمایندگی فلزیاب شیراز ، فلزیاب مرکزی یا فلزیاب تهران با شماره 09120043750 تماس بگیرید.

 

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *