How-to-find-gold-under-ground

علائم وجود طلا در زیر خاک

علائم وجود طلا در زیر خاک

طلا به دو صورت در زیر زمین وجود دارد. اولین و بزرگترین ذخایر طلا در زیر زمین مربوط به ذخایر طبیعی طلا میباشد. معادن طلا ، سنگ های طلا ، تکه های ریز طلا و رگه های طلای موجود در زیرزمین بیشترین سهم از وجود این فلز در زیر خاک را دارا می باشند. دومین مورد گنجها و دفینه های پنهان شده در زیر زمین می باشد که توسط عوامل انسانی انجام شده است.

در گذشته به دلیل نبود سیستم بانکداری امروزی و خطر حمل پول بسیاری از افراد اموال خود را در زیر زمین پنهان می‌کردند که اکثرا شامل سکه ها و زیورالات طلایی ، نقره ای و یا ساخته شده از سایر فلزات گرانبهای دیگر بود. این فلزات به دلیل فوت صاحب مال و یا فراموش شدن محل دفن سالها در زیر زمین می ماند و به مرور فراموش می شود.

بررسی علائم وجود طلا در زیر خاک :

برای پیدا کردن طلا با توجه به علائم وجود طلا در زیر خاک بسیار مهم بوده و در مکان هایی که این علائم وجود دارد احتمال پیدا کردن طلا بیشتر است. برخی از این علائم مختص فلز طلا بوده و برخی دیگر شامل تمامی فلزات می شود. همچنین توجه به آثار و نشانه های دفینه یابی میتواند شما را در رسیدن به هدف یاری دهد. زیرا مقدار بسیار زیادی از طلای مورد بحث به همراه اجساد مردگان دفن شده است و توجه به رسوم دفن مردگان همچنین انواع جوغن و نشانه های آن ها می تواند شما را یاری دهد.

طلا با نشان شیمیایی Au نام یک عنصر است. طلا فلزی نرم و چگال و شکل‌پذیر به رنگ زرد روشن و براق است که در مجاورت هوا و آب زنگ نمی‌زند و تیره نمی‌شود.ارزش طلا به دلیل کمیابی آن، کاربردپذیری آسان، تصفیه راحت، مقاومت در مقابل زنگ زدن و خوردگی، رنگ متمایز، واکنش‌ناپذیری با دیگر عناصر است ویژگی‌هایی که در کمتر فلز دیگری دیده می‌شود.

علائم وجود طلا در زیر خاک

Gold-Under-The-Ground

طلا در طبیعت معمولاً در میان سنگ‌های آتشفشانی و گاهی در میان رسوبات رودخانه‌ای و دریاچه‌ای یافت می‌شود. در سنگ‌های آتشفشانی به شکل دندریتی دیده می‌شود و در رسوبات به صورت دانه‌های ریز و درشت. اولین و بارزترین مشخصهٔ طلا، رنگ زرد و برق فلزی آن است.

قبل از چیزی به شما پیشنهاد می کنیم که مقاله چگونه گنج پیدا کنیم را مطالعه کرده و با نکات و مسائل مهم در این زمینه آشنا شوید. همچنین مطالعه راهنمای کار با فلزیاب به شما پیشنهاد می شود تا در صورت پیدا کردن مکان مناسب جهت کاوش بتوانید با دستگاه فلزیاب خود کار کرده و حداکثر راندمان را داشته باشید.

برخی از مهمترین علائم وجود طلا در زیر خاک :

  • اگر به دنبال دفینه و گنج هستید باید توجه داشته باشید که مکانی که قصد کاوش در آن را دارید قبلا محل زندگی و یا عبور و مرور انسانها بوده باشد
  • یک سنگ بزرگ و شاخص که دارای علامت ها و آثار حکاکی شده باشد از مهمترین نشانه ها است
  • سنگ نگاره ها باید ساخته دست انسان بوده و به صورت فرو رفته و یا برآمده باشد و توجه شود که اشکالی که به صورت طبیعی در اثر مرور زمان و فرسایش ایجاد شده را با آثار و نشانه اشتباه نگیریم
  • وجود چند نشانه معنادار در یک منطقه می‌تواند احتمال وجود دفینه در آن منطقه را بیش از پیش کند
  • سعی کنید که دانش خود را در مورد تاریخ و باستان شناسی افزایش داده و به مکان ها و المان هایی که برخلاف جغرافیایی محیطی هستند توجه کنید(مانند تپه ها ، چاله‌ها ، خاکریزها و غیره ) که وجود آنها در آن منطقه غیر معمول است
  • وجود رودخانه در یک محل و همچنین درختان کهنسال اطراف آن می تواند نشانه هایی از وجود دفینه طلایی باشد
  • مشاهده نشانه هایی از قبیل سنگ چین ، جسد انسان ، زغال ، تکه های کوزه ، گل پخته ، سرمال دفینه و… در عمق بیش از یک و نیم متر می تواند از علائم وجود طلا در زیر خاک باشد. پیشنهاد می شود مقاله لایه های خاک روی گنج را مطالعه بفرمایید

دیگر علائم نشان دهنده طلا در خاک :

  • وجود هواکش در نزدیکی پلمپ های موجود در کوهستان می تواند دلیلی بر وجود دفینه طلا باشد زیرا در گذشته پس از مخفی کردن طلا یک هواکش نیز برای آن تعبیه می کردند که شناسایی این هواکش می‌تواند هم به پیدا کردن درب ورودی پلمپ کمک کند و هم خیال شما را از بابت وجود دفینه طلا راحت کند
  • در مکانهایی که دستگاه فلزیاب هشدار می دهد سعی کنید که منطقه را مجددا بررسی کنید و قبل از بررسی مجدد دستگاه فلزیاب خود را بالانس کرده و از صحیح بودن تنظیمات فلزیاب اطمینان حاصل کنید
  • بعضا مشاهده می‌شود که افراد از تاثیر گاز طلا بر خاک صحبت می کنند در صورتی که این گاز بر روی خاک اطراف خود اثر بسیار کم و نامحسوسی داشته و باعث ایجاد لکه های صورتی کمرنگ بر روی آن می‌شود و راه بهتر برای تشخیص دادن آن ، بوی عجیب و غریب آن میباشد
  • از دیگر علائم وجود طلا در زیر خاک تفاوت در رنگ خاک اطراف گنج است. خاک اطراف گنج معمولاً تیره تر بوده و یا به صورتی است که رنگ آن با خاک اطراف متفاوت است.
  • دفینه طلا خانه های قدیمی در مکان های خاصی قرار داده می شده است که برای تشخیص آنها میتوانید به مقاله مربوطه مراجعه کنید.
  • از دیگر نشانه های زیرخاکی طلا می‌توان به وجود درختانی خاص در منطقه اشاره کرد. درختانی همچون گردو ، گز ، چنار ، سرو و … از مهمترین آنها هستند. برای توضیحات بیشتر به پست مربوطه مراجعه کنید.

کار با فرکانس فلزات در دستگاه فلزیاب :

برای به دست آوردن فرکانس فلزات جهت کار با دستگاه گنج یاب می توانید پست مربوطه را مطالعه بفرمایید. در این پست جدول فرکانس طلا نقره تصاویر فلزات با ارزش قرار داده شده است که می توانید با تنظیم کردن دستگاه گنج یاب خود بر روی این فرکانس ها شانس خود را در پیدا کردن دفینه افزایش دهید.

از نشانه های دفینه طلا در هنگام کار کردن با دستگاه گنج یاب، تفکیک ارائه شده توسط دستگاه است البته اگر از دستگاهی استفاده شود که بتوان به قدرت تفکیک آن اعتماد کرد زیرا در بسیاری از فلزیاب های تقلبی تفکیک در مورد زیرخاکی طلا با خطای های بسیار زیادی همراه بوده و اصولا نمی توان به آن اطمینان کرد.

2 پاسخ
  1. حفار اولی
    حفار اولی گفته:

    سلام
    خدا ازتون راضی باشه که با این دستگاهها آنچه زر اندوزان بی وجدان از پیشینیان ما به زور چپاول و در زیر خاک مدفون کردند را برای ما هویدا می کنید . من می خواستم از بپرسم اگر بخوام گنج یابی را بعنوان شغل اصلی و یک حرفه انتخاب کنم شما کدوم دستگاه رو پیشنهاد میکنید و برای گرفتن بهترین نتیجه با چند دستگاه باید همزمان یک نقطه را کاوش کنم و کدوم منطقه از کشور گنج خیز تر است و برکت بیشتری می توان یافت؟
    ممنونم از ارائه مطالب کاربردی در سایت مفیدتون

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *