satellite-metal-detector

فلزیاب ماهواره ای | گنج یاب ماهواره ای

فلزیاب ماهواره ای | ماهواره ای

فلزیاب ماهواره ای

فلزیاب ماهواره ای

امروزه شاهد این هستیم که در بسیاری از وبسایت های فارسی زبان و حتی بعضی از وبسایت های خارجی بحث فلزیاب ماهواره ای و یا استفاده از ماهواره در پیدا کردن گنج و … مطرح میشود که در این پست قصد داریم توصیحات بیشتری راجع به این موضوع به مخاطبان عزیز بدهیم. با ما همراه باشید.

ماهواره اصطلاحی وسیع و کلی است که میتواند در برگیرنده طیف وسیعی از ماهواره های مخابراتی و تحقیقاتی و غیره گردد. از ماهواره های مختلف میتوان در موارد مختلفی استفاده نمود ، از هواشناسی و بررسی تغییرات جوی گرفته تا جزئی ترین موارد زندگی.

پیشرفته ترین ماهواره با کاربرد زمین شناسی در اختیار سازمان فضایی امریکا ( NASA ) و اداره زمین شناسی امریکا میباشد. این ماهواره ها به دلیل آنکه بصورت نظامی برای ردیابی منابع و تحرکات در زیر زمین بهره برده میشود انتقال  اطلاعات این سیستم های ماهواره ای به بخش خصوصی و حتی بسیاری از کشورهای دنیا ممنوع است.

دانشمندان از مدت ها پیش در این فکر بودند که با استفاده از امواج مایکروویو ساطع شده از ماهواره می توان زیر سطح زمین بسیار خشک را مشاهده نمود و بررسی ها و ازمایشاتی نیز انجام شده و موفقیت هایی را نیز در پی داشته است و هرساله ملیون ها دلار صرف چنین تحقیقاتی میشود و در اختیار هیچکس و یا هیچ سازمانی قرار نمیگیرد.از ماهواره میتوان در بررسی های کلی تر سایت های باستانی مانند پیدا کردن شهرهای زیر زمینی و یا تشخیص ناهنجاری های سطحی و یا رویت اشکالی که فقط از بالا میتوان دید و در موارد پیشرفته تر از آن برای کشف معادن بزرگ فلزات مورد استفاده قرار میگیرد.

اما هیچگونه ماهواره ای اختصاصی که افراد عادی بتوانند برای کاوش منابع زیر زمین مستقیما از آن استفاده کنند وجود ندارد

اطلاعات مربوط به ماهواره های زمین شناسی که منابع را تا حد محدودی در سطح و عمق زمین تشخیص میدهد و بر روی بعضی سایت های اینترنتی برای بررسی سطحی یا مشخص شدن محل عملیات قابل باستفاده میباشد و بعضی از شرکت ها مانند ماینلب استرالیا نیز بصورت یک نرم افزار در سیستم خود قرار داده که بعد از انجام عملیات لوح فشرده مورد نظر را از سیستم خارج و به داخل یک سیستم کامپیوتری متصل به اینترنت قرار داده و به مرکز در امریکا متصل شده و اطلاعات نقاطی را بر روی سطح زمین مورد بررسی قرار داده در کامپیوتر اپراتور نمایش میدهد ولی این هم به این معنا نمی باشد که اپراتور بتواند از طریق ماهواره یک هدف معمولی یا شخصی یا گنج را کاوش نمود بلکه مانند یک سیستم  GPS موقعیت یاب میباشد که با نرم افزار طراحی شده با سیستم هماهنگ میگردد.

هیچ دستگاهی وجود ندارد که بتواند از طریق ماهواره زیر زمین را مشاهده کند و گنج های مدفون را نشان دهد. اگر روزی کشوری بتواند به همچین تکنولوژی برسد مطمئن باشید آن را در اختیار عموم قرار نمیدهد

 

مشاهده برخی از محصولات ما :

جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد انواع فلزیاب تصویری ، فلزیاب پالسی ، فلزیاب آنتن راداری ، یون یاب ، سنسور GPR و انواع شاقول با کارشناسان ما در تماس باشید

جهت مشاوره در مورد فلزیاب ماهواره ای با نمایندگی فلزیاب شیراز با شماره 09120043750 تماس بگیرید

 

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *