Treasure-sign-and-Symbols

نشانه های گنج و دفینه یابی

نشانه های گنج و دفینه یابی

شما برای پیدا کردن یک ساختمان به نشانه و آدرس آن نیاز دارید تا بتوانید آن را از بین تعداد زیادی از ساختمان های تمایز داده و پیدا کنید. این امر در گنج یابی و دفینه یابی نیز صادق بوده و کسانی که در این عرصه فعالیت میکنند برای رسیدن به هدف خود باید یک سری اطلاعات و دانسته هایی را داشته باشید. برای موفقیت در امر گنج یابی و دفینه یابی باید در زمینه های باستان شناسی ، فرهنگ ملل ، زمین شناسی ، علائم شناسی ، نشانه های گنج و … دارای اطلاعات کافی بود در غیر این صورت احتمال موفیت در این امر بسیار پایین است.

علم باستان شناسی و کاربرد آن برای تفسیر نشانه های گنج

باستان‌شناسی شاخه‌ای از علوم اجتماعی است که به مطالعهٔ گذشته از طریق مدارک مادی می‌پردازد.منابع اطلاعاتی باستان‌شناسی از داده‌های مادی (یا دیگر داده‌هایی) تشکیل می‌شود که به نحوی به انسان مربوط است و ما آن‌ها را آثار فرهنگی یا آثار باستانی می‌خوانیم.

نشانه های گنج

نشانه های گنج

دفینه چیست ؟

دفینه به مجموعه‌ای از سکه‌ها و اشیاء با ارزش گفته می‌شود که در قدیم در زیر خاک دفن شده‌ باشد. دفن‌کننده‌های این اشیای با ارزش معمولاً این کار را با این قصد انجام داده‌اند که پس از مدتی گنجینه را دوباره از زیر خاک به‌در آورند اما در برخی موارد، مرگ دفن‌کننده باعث باقی ماندن دفینه در زیر خاک شده‌است. به عبارت دیگر به اشیاء قیمتی و ارزشمندی مانند طلا و نقره که به منظور محافظت از بلایای طبیعی، جنگ‌ها و دزدان و راهزنان، در جاهایی مانند زیر خاک، داخل دیوارها، در پای درختان و این قبیل محل‌ها مدفون شده‌است دفینه یا گنج گویند.

نشانه های گنج و سمبل گنج چیست ؟

نشانه یا علامت چیزی‌است که بر وجود یا حضور واقعیت، کیفیت یا حالت دیگری دلالت می‌کند. نشانه عنصری اساسی در ارتباطات است و نشانه‌های زبانی (حرف‌ها، واژه‌هاو …)، غیر زبانی (تصاویر، اشیاء و …) و هر چیز دیگری را که بتوان از آن معنایی استنباط کرد، در بر می‌گیرد. در گنج یابی و دفینه یابی نیز نشانه ها شامل موارد بسیار زیادی است که با بررسی کردن آنها میتوان مسیر و محل دفن گنج را پیدا کرد و یا راهنمایی برای این کار هستند.

«نماد»، «رمز» یا «سمبل» کلمه‌ای است که معانی مختلفی دارد. نمادها چیزهایی هستند که در زندگی روزمره به کار می روند و معمولاً به معنای نشانه یا کنش‌هایی هستند که قرار است بر اساس مجموعهٔ هنجارها یا قراردادهای مشترکی، معنایی را به فردی دیگر انتقال دهد. پس از آن جا که نماد جایگزین چیز دیگری است حامل و ناقل معناست، هرچند که میان نماد و آن چیز پیوندی ضروری وجود ندارد. نماد نشانهای است که نشانگر یک اندیشه، شیء، مفهوم، چگونگی و جز اینها می‌تواند باشد. نماد می‌تواند یک شیء مادی باشد که شکلش بطور طبیعی یا بر پایه قرارداد با چیزی که به آن اشاره می‌کند پیوند داشته باشد.

در پست های مختلف به بررسی مفهوم و معنی هریک از علائم پر تکرار در دفینه یابی پرداخته ایم. برای مشاهده لیست آنها را کلیک کنید

برخی از فلزیاب های تصویری شرکت IKPV :

  • RICHEL M-80
  • TACHAR T1
  • RICHEL-M-160
  • Ajm Imaging 
  • ANTARES 
  • Derak 116
  • MINI GPR
  •  Pv Imaging
  • LEOPARD 16000
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *