How-To-Operate-a-Metal-Detector

چگونه با فلزیاب کار کنیم

چگونه با فلزیاب کار کنیم

برای تمامی تازه واردان به عرصه فلزیابی این سوال پیش می آید که چگونه با فلزیاب کار کنیم ؟ فلزیاب ها از جمله دستگاههایی هستند که کار با آنها نیاز به تجربه و آموزش دارد. تجربه در کار با این دستگاهها مهمترین نقش را دارد.وقتی شما یک فلزیاب را میخرید علاوه بر اموزش های اولیه ای که از فروشنده دریافت میکنید یا از کاتالوگ محصول میخوانید باید مدتی را با دستگاه در شرایط و محیط های مختلف کار کنید تا تجربه کافی را برای کار با آن بدست بیاورید.

چگونه با فلزیاب کار کنیم

چگونه با فلزیاب کار کنیم

چگونه با فلزیاب کار کنیم :

کار با بسته به مدل و نوع فلزیاب متفاوت است. اولین قدم در کار با فلزیاب دریافت آموزش های لازم از طرف فروشنده یا شرکت سازنده دستگاه است. زبان های پشتیبانی شده در دستگاه دومین عامل مهم است. دستگاهی که از زبان مادری شما پشتیبانی میکند میتواند کمک کند تا شما بیشترین بهره را از دستگاه خود ببرید. درک کامل تنظیمات و پیام ها در کار با دستگاه بسیار مهم است و اگر تنظیمات را به خوبی اعمال نکنید قطعا نمیتوانید به اهداف خود برسید.

داشتن یک دفترچه راهنما به زبان مادری شما میتواند کمک بسیار بزرگی به اپراتور کند. امروزه با پیشرفت تکنولوژی کمپانی های تولید فلزیاب همواره قابلیت های جدیدی به دستگاههای تولیدی خود اضافه میکنند و معمولترین راه برای آشنایی با این ویژگی های جدید دفترچه راهنمای دستگاه یا DVD های آموزشی همراه آن است.

در کل کار با دستگاه فلزیاب با تنظیم آن برای زمین و شرایط مختلف آن است که به آن تنظیمات سطحی گفته میشود. قدم بعدی در تنظیمات که کمک میکند تا به تنظیمات سطحی دقیق و قابل اطمینان برسید تنظیمات مربوط به مقدار حساسیت و تفکیک دستگاه است که میتوانید از یک منبع ( دفترچه راهنما ، فیلم های آموزشی و … ) برای این کار استفاده کنید.

در اخر این را بدانید که هیچوقت نباید خواندن دفترچه راهنمای محصول را نادیده بگیرید و از شناختن دستگاه خود غافل نشوید. از فروشنده بخواهید که آموزش های کامل و کافی را به شما بدهد و خود شما نیز آزمایش های متعددی را با دستگاه انجام دهید. حفره های کوچکی در باغچه خود ایجاد کنید و فلزی را درون آنها قرار داده و با تغییر تنظیمات عکس العمل دستگاه خود را بررسی کنید. دستگاه را در انواع مختلف زمین و شرایط مختلف خاک تست کنید تا بتوانبد به خوبی با آن ارتباط برقرار کنید. تمامی این نکات به شما در کاوش های واقعی کمک میکند و از هدر رفت وقت و هزینه شما جلوگیری میکند.

 

جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد انواع فلزیاب تصویری ، فلزیاب پالسی ، فلزیاب آنتن راداری ، یون یاب ، سنسور GPR و انواع شاقول با کارشناسان ما در تماس باشید

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *